Egyik pillanatról a másikra az USA 48 államában vezette be a körkörös bevásárlási platform környezetbarát csomagolási rendszerét a TerraCycle.
Nemrég további 48 amerikai állam csatlakozott a New Jersey-i székhelyű TerraCycle „Loop” körkörös bevásárlási platform megoldásához. A Loop nevű rendszer 2019-ben elsőként az Egyesült Államok északkeleti részén, valamint Párizsban került bevezetésre. Július óta pedig már Nagy Britanniában is gőzerővel üzemel. Időközben a platform vállalati partnereinek köre, illetve szortimentje folyamatosan bővült. Így a Loop ma már több mint 80 márka 400 termékét kínálja világszerte. Mostanáig már több mint 100 000 ember iratkozott fel a szolgáltatásra.
A Loop lényege, hogy a vevők online leadják a megrendeléseiket, majd pedig a termékeiket egy speciális táskában, újrahasznosítható csomagolásokban átveszik. A használat után az árucikkek üres csomagolását visszahelyezik a táskába, és elszállíttatják őket. A Loop a visszakapott csomagolásokat kitisztítja, majd pedig szükség esetén a megfelelő termékekkel újra feltölti őket.
Bár a szolgáltatás most még kizárólag online elérhető, jövőre különböző fizikai értékesítési pontokon is meg fogja vetni a lábát. Hamarosan némely üzlet mellett az üres dobozokat befogadó konténerek is felbukkanhatnak majd. A hírek szerint a TerraCycle most a kanadai, az ausztrál és a japán piacokat vette célba a rendszerrel.
(forrás: Store Insider)