Bor dobozból – Nagy Britanniában. A Waitrose bejelentette, hogy kis borospalackjait alumíniumdobozokra cseréli, így több mint 320 tonna csomagolást takarít meg. Az áruházlánc lecseréli a kis borosüvegek többségét. A jelenleg üvegpalackban forgalmazottakat január 15-től alumíniumdobozban értékesítik.
A lépés azonban nem érinti a pezsgőt, a prosecco-t, a cavát és a rioja-t. A földrajzi árujelzők miatt.
A Waitrose felfedte, hogy a vásárlók közel hárommillió kis üveges bort és pezsgőt vásároltak kínálatából.
Hulladékcsökkentés
„Nagyon örülünk, hogy úttörő szerepet tölthetünk be ebben a lépésben, és még könnyebbé tesszük ügyfeleink számára a hulladékcsökkentést.” – mondta Barry Dick, a Waitrose MW sör-, bor- és szeszesital beszerzési menedzsere.
„Az alumíniumdobozok súlya lényegesen kisebb, mint az üvegé, és kevesebb, mint fele annyi CO2-t bocsátanak ki élettartamuk során, mint az ugyanilyen űrtartalmú egyszer használatos üvegpalackok. Az alumínium italosdobozokat is végtelen számú alkalommal lehet újrahasznosítani.”
Hozzátette: „Tudjuk, hogy egyre többen vásárolnak dobozos italokat, koktélokat, sört útközben történő fogyasztásra. Ezért van értelme ennek a változásnak a borkategóriánkban.”
„Egy doboz bort felkapni nagyszerű módja annak, hogy a bor élvezete mértékkel történjen a dobozból. Főleg, ha piknikre vagy társasági alkalomra készül. Lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kipróbáljanak egy új fajtát anélkül, hogy aggódnának a pazarlás vagy a költségek miatt. Reméljük, hogy ez a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy folytassák a változatos és izgalmas dobozos borválaszték fejlesztését.”
(forrás: Grocery Gazette, UK)