Pack-Market

A nyomda- és csomagolási ipar jövője

A nyomda- és csomagolási ipar jövője

A nyomda- és csomagolási ipar jövője kerül bemutatásra a a drupa kiállításon Düsseldorfban. A digitalizáció, az automatizáció és a fenntarthatóság ernyője alatt folyamatosan változnak ezek az iparágak. Négyévente egyszer pedig minden érintett számára fontos találkozni és megosztani a tapasztalataikat, jövőt formáló ötleteiket. Kényszerűségből már 8 év telt el a legutóbbi drupa óta. Azonban 2024. május 28. – június 7. között végre újra az inspiráció, az innováció, a tudásmegosztás és a kapcsolatépítés lesz porondon Düsseldorfban.

Nincs vége a Gutenberg-galaxisnak

Jóllehet a digitális média egyre nagyobb szerepet kap a könyvkiadásban és a reklámiparban, a kinyomtatott termékek és kiadványok által nyújtott egyedülálló élménnyel nem tud versenyre kelni. A rendszeresen olvasók a nyomtatott magazinokat és könyveket preferálják. Az Egyesült Államokban például a nyomtatott könyvek eladása mintegy 68 millió dollárral nőtt 2021-ben. A fogyasztók egyre inkább az igény szerinti nyomtatás (POD) technológiáját részesítik előnyben, ami a megrendelés leadása után nyomtatja ki a termékeket. Ennek eredményeképp a vásárlók egyedi dizájnt kapnak kézhez. A gyártók pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, így népszerűbbé váltak az energiatakarékosabb és kevesebb szén-dioxidot termelő tintasugaras berendezések.

A reklám továbbra is az egyik leghatékonyabb marketingeszköz. A gyorsabb nyomdagépeket, valamint az új szín- és tonertechnológiákat is magában foglaló technológiai fejlődés pedig jobb minőségű és nagyobb hatékonyságú reklámcikkek előállítását teszi lehetővé. A költséghatékonyság részben ellensúlyozhatja a digitális média nyomdaiparra kifejtett hatását.

Az e-kereskedelem robbanásszerű térhódítása a csomagolás és a címkézés célpiacait erősíti. A vezető webáruházak a csomagolás javítása érdekében olyan élvonalbeli gyártási technikákat alkalmaznak, mint az additív gyártás és a mesterséges intelligencia. A kiskereskedelmi, raktározási és logisztikai piac szereplői pedig az analóg és a digitális technológiák előnyeit kombináló hibrid nyomtatási technológiába invesztálnak. A flexo nyomtatás megbízhatósága és hatékonysága itt a digitális technika művészi lehetőségeivel ötvöződik. Ezek a trendek, változások, a nyomda- és csomagolási ipar lehetséges jövője is megismerhető lesz a drupa 2024 kiállítás során.

A nyomdaipar számokban

Az előrejelzések szerint a kereskedelmi nyomdaipar a 2023-as becsült 511 milliárd USD-ről 2032-re 3,2%-os összetett éves növekedési ráta (CAGR) mellett 657,5 milliárd USD-ra növekszik majd. A növekedés hajtóereje a vállalkozások és szervezetek promóciós anyagokra – például prospektusokra és brosúrákra – irányuló növekvő igénye lesz.

A digitális nyomtatást, a litográfiát, a flexográfiát, a szitanyomást, a mélynyomtatást és egyebeket magában foglaló nyomdaiparon belül 2022-ben a digitális nyomtatás érte el a legnagyobb piaci volument. A dolgok internete (IoT) és a mesterséges intelligencia (AI) alapú technológiák alkalmazása előreláthatólag szintén ezt a kategóriát erősítik majd.

2022-ben a csomagolási szegmens által uralt nyomdaiparban Észak-Amerika számított az éllovasnak 45,8%-os piaci részedéssel. A kontinens nyomdaiparának fellendülése a marketing-, a csomagolás-, a címkézés- és a reklámcélú nyomtatás iránti növekvő keresletnek köszönhető. Bár volumenben az Egyesült Államoké a vezető szerep, az észak-amerikai régió leggyorsabban növekvő piacának Kanada számított.

Az egészségesen növekvő európai nyomdaipar fejlődését olyan tényezők fűtik, mint az új technológiák megjelenése, az életmódváltás, az e-kereskedelem növekedése és az urbanizáció. A földrész legnagyobb piacának Németország számít. Ám a régió leggyorsabban növekvő piacának járó címet Nagy Britannia hódította el.

Valószínűsíthető, hogy az előttünk álló években az ázsiai csendes-óceáni térség nyomdaipara mutatja majd fel a legnagyobb ütemű bővülést. A hagyományos nyomdagépeket ugyanis egyre nagyobb számban cserélik le modern, csúcstechnológiás berendezésekre. Ázsia e-kereskedelmi terjeszkedése és a kiskereskedelmi szektor szervezettsége további óriási növekedési potenciált jelent.

Erőből nyomják

A globális nyomda- és csomagolóipar jövője iránt érdeklődők számára világszinten vezető szakkiállítás megnyitója előtt három hónappal már 50 ország több mint 1 400 kiállítója biztosította részvételét. Mintegy nettó 140 000 négyzetméter területet véve igénybe. Köztük olyan globális szereplők, mint például a Bobst, a Canon, a Comexi, a Duplo, az EFI, az Epson, az ESKO, a Fujifilm, a Heidelberg, a Horizon, a HP, a Kodak. Vagy a Koenig & Bauer, a Kolbus, a Komori, a Konica Minolta, a KURZ, a Landa, a Müller, a Martini. Illetve a Ricoh, a Screen, a Windmöller & Hölscher, a Xeikon és még sokan mások. A drupa szakvásár kiállítói felhozatalából nem hiányozhatnak a feltörekvő startupok sem, így a kínálat idén is hűen tükrözi majd a nyomdaipar teljes értékláncát. Élőben lesznek megtekinthetők a komplex, automatizált munkafolyamatok, a legújabb berendezések és az automatizálási technológiák.

Idén ismét kiemelkedően nagy számban érkeznek kiállítók Németországból, Olaszországból, Kínából, Japánból, Nagy-Britanniából, Svájcból, Hollandiából. Továbbá az USA-ból, Izraelből, Indiából és Spanyolországból. Magyarországot 2024-ben két kiállító képviseli majd a drupán:

A Paperfox, Nagytarcsáról, a 12. csarnok E91. standján.
A RIGO Kft, Martfűről, a 6. csarnok C05. Standján.

„A kiállítók pozitív visszajelzései megerősítik, hogy a globális nyomda- és csomagolóipar továbbra is a drupát tekinti a világ legfontosabb iparági találkozóhelyének és üzleti platformjának.” – Jelentette ki Sabine Geldermann, a drupa és a Messe Düsseldorf Print Technologies Portfolio igazgatója. Aki 2024. február 13-án személyesen mutatta be a nyomdaipar csúcsrendezvényének újdonságait, információit a nyolc országból ezúttal Budapesten összesereglett szakújságíróknak. „A mintegy 80 százalékos kiállítói nemzetköziség globális összehasonlításban is kiemelkedőnek számít. Az innovációk választéka, változatossága és bemutatása egyedülálló bepillantást enged az iparág jövőjébe. A drupa ideális feltételeket teremt az intenzív kapcsolatépítéshez és a projektek előmozdításához” tette hozzá.

drupa 2024: „Mi teremtjük a jövőt”

A kiállítás öt különleges fóruma új távlatokat nyit meg és alapos kitekintést nyújt a nyomda- és csomagolóipar jövője irányába. A hálózati technológia éllovasainak elképzeléseibe, valamint az iparág legfőbb trendjeibe. Az öt különbemutató (drupa cube, drupa next age , valamint a touchpoints packaging, textile és sustainability) a globális megatrendekkel, a növekedési potenciállal rendelkező jövő technológiáival és a legjobb gyakorlatokkal foglalkozik, átfogó szemléletben.

A partneroldal szakértői közé tartozik a Denkendorfi Textil- és Szálkutató Intézet (DITF), az epda (Európai Márka- és Csomagolástervező Szövetség). Továbbá az ESMA (Európai Nyomdagyártók Szakértői Szövetsége), a The Marketing Cloud UK, valamint a Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége (VDMA).

„Speciális fórumaink fontos tájékozódási pontot jelentenek a sűrűn változó üzleti klíma és az egyre gyorsabban megjelenő és teret hódító új üzleti modellek idején. Így nélkülözhetetlenek az iparág számára” – mondta Sabine Geldermann. „Partnereinkkel együtt kivételes iparági szakértelemmel vitatjuk majd meg az ágazat jövőt formáló fontos kihívásait.”

drupa cube

A drupa cube 2024-ben is a jövőorientált tartalmak központi színtere lesz. Előadások, szakértői panelek és workshopok gondoskodnak a tudásátadásról és az interakcióról. A program megvalósításáért idén ismét a koncepcionális és stratégiai partnernek felkért brit The Marketing Cloud ügynökség felel majd.

drupa dna

A drupa dna fórum az iparági startupok, fiatal tehetségek, induló és már ismert vállalkozások gyűjtőhelye. A dna teret kínál a hálózatépítéshez és kitekintést nyújt a jövő technológiáira. A legfontosabb témák a következők. Additív gyártás, mesterséges intelligencia, üzleti intelligencia. Továbbá az új anyagok, a platformgazdaság, a prediktív karbantartás, a nyomtatott elektronika, a távoli szolgáltatások, az új üzleti modellek és a folyamattervezés.

touchpoint packaging

A touchpoint packaging (tpp) a csomagolási megoldások vízióiban érdekelt márkatulajdonosokat, tervezőket, anyagbeszállítókat és nyomdai szolgáltatókat hozza egy platformra. Diákok és fiatal tehetségek, mint például a NABA (Milánói Új Képzőművészeti Akadémia) a kiállítókkal indított partnerprojektekbe történő bevonása intelligens csomagolási megoldásokat hoz létre. Úgy a dobozok, mint a címkék, a rugalmas csomagolások és a hullámkarton területén. Emellett olyan fontos kérdéseket is megvitatnak, mint a fenntarthatóság vagy az e-kereskedelem. A résztvevő vállalatok a teljes folyamatláncot lefedik. Kitekintést nyújtva a nyomda- és csomagolási ipar jövője irányába a drupa 2024 kiállításon.

A különleges fórumot az Európai Márka- és Csomagolástervező Szövetség (EPDA), Európa vezető márka- és csomagolástervező ügynökségeinek szövetsége szervezi. A fogyasztói kutatások területén aktív MINTEL Germany a projekt új tartalompartnereként garantálja a bepillantást a fogyasztói trendekbe és azok az iparágra gyakorolt ​​hatásába. A touchpoint packaging különbemutatót a kölni EHI Retail Institute is támogatja a kereskedelem képviselőjeként.

touchpoint textile

A textilipar keresztmetszeti technológiát nyit meg számos iparág számára. A touchpoint textile pedig az érintett vállalatokat hozza össze. Teret kínálva az iparágak közötti együttműködéshez, új projektekhez, valamint termék- és technológiai ötletekhez. A Denkendorfi Textil- és Szálkutató Intézet (DITF) az ipari partnerekkel közösen egy digitális mikro textilgyárat épít fel a drupán. Ezzel egy teljesen hálózatba kötött, integrált folyamatláncot mutat be. Az ügyfelek igényeinek felmérésétől a tervezésen át a nagy formátumú digitális textilnyomtatásig. Számos izgalmas projekt kerül napirendre, például a fenntartható anyagokból készült sport- és felsőruházat hatékony, egyénre szabott gyártása. Egy teljesen digitális munkafolyamatban, vagy egy kreatív verseny a fiatal tervezők számára. A touchpoint textile fórumot olyan jól ismert partnerek támogatják, mint az Assyst, a Brother, a d.gen, az Albstadt-Sigmaringen University of Applied Sciences. Illetve a KURZ, a Luxion (KeyShot), a Mey, a Mitwill, a Multiplot, a Vaude és a Zünd.

A touchpoint textile másik partnereként az ESMA egyesület felel az előadási programért. A K+F területről és az iparból érkező előadók többek között a nyomtatási és kikészítési technológiákkal, a munkafolyamatokkal, a piaci trendekkel és a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdésekkel foglalkoznak. A hangsúly azokra a trendekre és alkalmazásokra kerül, amelyek a digitális nyomtatás és a textilnyomtatási anyagok kölcsönhatása révén folyamatosan nyitnak meg új lehetőségeket.

touchpoint sustainability

A touchpoint sustainability az a fórum, ahol a legtöbbet tudhatjuk meg a körforgásos gazdaságról és a fenntartható nyomdaiparról. A programért a drupa régi partnereként a VDMA felel. A látogatók bevált gyakorlati példákat és innovatív megoldásokat láthatnak fenntarthatóság témában. Miként csökkenthető optimalizált technológiákkal az energia- és erőforrás-felhasználás a termelési folyamatokban? Hogyan csökkenthető minimálisra az anyagok- és a nyomdafestékek felhasználása az új, alacsony határértéket megszabó területeken? Hogyan valósulnak meg a finomítások környezetbarát módon? Ezekre és még sok más kérdésre a touchpoint sustainability ad választ.

A drupa szakkiállítást 2024. május 28. és június 7. között rendezik meg a düsseldorfi kiállítási központban. Az érdeklődő kiállítók még jelentkezhetnek a speciális fórumokra, hogy termékeiket, megoldásaikat minősített célcsoport előtt mutassák be.

A drupa kiállításra jegyek elérhetők ide kattintva >>

Tipp:
Érdemes online elővételben megváltani, mert a helyszíni jegypénztárban magasabb összegbe kerül és így a sorbanállás is elkerülhető. Arra is figyelni kell, hogy a 8 évvel ezelőtti rendezvényhez képest már, ahogy a tavalyi Interpack vásár esetében is történt, a belépők nem érvényesek a helyi és regionális tömegközlekedés járataira.

A drupa kiállításról

A megatrendek, a fenntarthatóság és a digitalizáció jegyében találkozik az ágazat a nemzetközi nyomda- és csomagolási ipar jövője felé tekintve, Düsseldorfban 2024. május 28. és június 7. között. A világ vezető nyomtatási technológiai szakkiállítása az inspiráció, az innováció, a tudástranszfer és az intenzív kapcsolatépítés első számú platformja. Az iparág nemzetközi vezető döntéshozói a drupán cserélnek eszmét az aktuális technológiai trendekről és az úttörő fejlesztésekről.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0
Spend 100000Ft more to get free HU shipping
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

Browse Products